tirsdag 22. januar 2013

Helgens kosekosthold

På fredag var jeg på bytur, og stakk da innom byen økologiske bakeri Godt Brød, og kjøpte meg lunsj. En deilig foccacia, med masse snadder inni :) Samtidig kjøpte jeg med meg et grovbrød, med 85% grovhetsgrad, samt et halvt muslibrød, som så svært fristende ut. SÅ kjekt at man kan kjøpe halve brød, så får man smakt på det :) 

På samme runde kjøpte jeg div annet sunt, godt, økologisk og spennende, og kosa meg hele helgen med god, veldig sunn mat. Nå teller jeg ikke kcal, men spiser såpass grovt og sunt, at jeg blir mett på ganske lite mat. 


Muslibrød, med soft light, ruccola, fenalår, økologisk brie, alfaalfaspirer og cherrytomat. YAM :)


Friskpressa eplesaft med fruktkjøtt. Uvant, med godt. Og dyrt.. 


Jeg bakte grove, deilige brød med masse korn i helgen, skikkelig snadder :) 


1 hjemmebakt grovbrødskive, med soft light, kokt egg, røkt laks, persille, agurk og cherrytomat. 


På søndagskvelden laget jeg og junior blåbærsmoothie. Den fikk navnet Blåbærdrøm! Den ble utrolig god, og ikke minst usannsynlig sunn. Blåbærene har vi plukket selv :) Jeg lurte nedi både linfrø og havregryn, før han fikk se hva jeg holdt på med :D


Etter å ha vært så heldig med blåbærsmoothien ville junior prøve seg på en "hemmelig" oppskrift, denne med HELT andre ingredienser, men minst like god, og veldig sunn :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar